Kontakt
Ennekõike tuleb enda jaoks läbi mõelda miks osta kasutatud auto. Selleks võib olla mitmeid praktilisi kui emotsionaalseid põhjuseid. Kuna auto „kasutatud“ staatus algab kõige esimesest sõidust ja lõpeb viimasega, on valik ja hinnavahemik väga lai.

Kui ei sega, et autoga on juba keegi sõitnud, on kasutatud auto väga mõistlik ja kaalutletud valik. Tähtsaim ostu mõjutaja on erinevatel põhjustel siiski hind. Vähekasutatud auto puhul saame sisuliselt uue auto suhteliselt soodsa hinnaga kuigi rahanumber on ikkagi suur. Kui ei soovi või ei saa auto ostule nii palju kulutada, tuleb vaadata, mis taskukohase hinnaga turul pakutakse. Korralik eeltöö tuleks aga kindlasti teha.

Ostu koht. Kasutatud auto võib osta kauplusest, turult või nn „naabrimehe“ käest. Tähtis on see kui usaldusväärne on müüja ja kas autoga tehtud toiminguid on võimalik kontrollida ehk hoolderaamatu olemasolu. Eestimaal uuena sõitu alustanud autode kohta leiab informatsiooni auto müünud ettevõttest. Kasutatuna maale toodud autodega on lugu keerulisem. Paljudel puuduvad hoolderaamatud, auto on liikunud ühest riigist teise korduvalt, mistõttu on jälgi ajada raske. Endiselt leiab turul ka selliseid sõiduriistu, mis on kokku lapitud mitmest autost ehk üle elanud väga raske avarii. Õnneks on seadusandlus asunud sellist tegevust piirama kuigi välistatud see pole.

Kui on siiski soov osta turult, soovitaksin enne tehingut külastada autoesindust ja lasta sõiduk seal üle vaadata. See vähendab riski oluliselt. Kui müüja sellest keeldub, on asi kahtlane.

Kauplusest ehk autoesindusest ostmine on kindlasti turvalisem. Ettevõttel on teatud vastutus. Kui tekib autoga ootamatu probleem, on võimalus nende poole pöörduda. Kuid ka siin tuleks tähele panna, kas auto on tagasiostetud eelmiselt kliendilt või võetud nn „komisjoni müügile“. Esimesel juhul on sõiduk spetsialistide poolt üle vaadatud ja tehniline seiskord teada. Komisjoni müügi puhul on ettevõte vaid vahendaja, kes kauba kvaliteedi eest otseselt ei vastuta.

Läbisõit. See on väga oluline faktor ja talupoja mõistus ütleb, et mida väiksem, seda parem. Siiski tasub ka siin veidi kaugemale vaadata. Kui teil on valikus näiteks 80 000 km sõitnud ja 120 000 km sõitnud auto. Soovitaksin siin mõelda ka sellele, et autode hooldetsükkel näeb ette 100 000 km läbisõidu eel põhjalikumat hooldust. Kui teie valitud auto on läbinud esinduses kõik korralised hooldused, võib eeldada, et 120 000 km läbisõitnud autol on vahetatud piduriklotsid, võib-olla ka kettad, käigukasti õli, jahutusvedelik ja palju muudki ning seda on põhjalikumalt kontrollitud. 80 000 km läbisõitnud autol on vaja ülalmainitud toimingud teha ehk see kulu tuleb ostu järel teil õige pea kanda.