Kontakt
Millegipärast tekitab kevad inimestes vastupandamatut autoostu-soovi. Kas mõjutab meid looduse tärkamine või vaarisade käitumine, kes käisid kevadeti laadalt hobuseid valimas, seda on raske öelda.

Igal juhul on auto ost emotsionaalne tegevus ja kui te saate seda endale lubada, laske aga fantaasial julgelt lennata! Tõsi, selline ostmisviis on kaunis kulukas ja kahjuks vähestele jõukohane.

Kulud – mitte ainult liisingumakse

Kui emotsioonidele vähem voli anda, tuleks ostu planeerimist alustada rahast – millise osa igakuisest büdžetist saab ostule kulutada. Ei tohi unustada, et auto kulu pole vaid liisingmakse, see moodustab ümmarguselt vaid poole kõigist kuludest. Teise poole või enamgi (olenevalt läbisõidust), moodustavad kütus, korrashoid, hooldus, kindlustus jms, milleta sõita ei ole võimalik. Kui Eestis enimmüüdud kompaktklassi auto (näiteks Nissan Pulsar või muu sarnane) liisingumakse on ca 200 eurot, lisandub muudest kuludest sellele sama summa lisaks ehk arvestada tuleb vähemalt 400 eurose igakuise väljaminekuga.

Uus või vana?

Autotööstus areneb aga tohutu kiirusega. Kui soovite tehnika viimase sõnaga kaasas käia, tuleks kindlasti osta uus auto. Seda enam, et innovatsioon puudutab eeskätt turvalisust. Mõistlik on valida vähemalt keskmine varustustase, et uuendustest piisavalt väärikas osa saada. Eelnevalt tuleks ära teha kodutöö ja välja valida see, mis on Teile auto juures oluline. Laske müügimeestel kõikide funktsioonide sisu üksipulgi lahti seletada, et midagi ei jääks ebaselgeks. Nii oskate tulevikus neid suurepäraseid omadusi ka täies ulatuses kasutada.

Kui valida kasutatud auto, tuleks lähtuda reeglist – mida suurem läbisõit, seda uuem auto. Kui aastane kilometraaž jääb tuntavalt alla 5000 km ja te elate suuremas linnas, soovitaksin auto asemel taksot – tuleb odavam ja ilmselt ka mugavam.

Suur või väike?

Auto suurus sõltub sellest mitmekesi te sõidate ja kus elate. Üksinda või kahekesi linnas sõites soovitaksin väiksemat autot. Iga päev lisandub sõidukeid ja parkimiskohti napib, siin on väiksem auto eelistatud olukorras. Ka on ülalpidamiskulud väiksemad, kusjuures varustuselt ei jää väikeautod suurematele milleski alla. Kui ka maanteesõit on teie igapäevase rutiini oluline osa, võiks kaaluda turvalisuse ja mugavuse huvides veidi suuremat näiteks väike-keskklassi autot.

Bensiin või diisel?

Milline jõuallikas valida? Võimalusi on palju. Bensiinile ja diislile pakub järjest tihedamat konkurentsi elekter, vahevariandina on kanda kinnitanud hübriidajam. Veidi kaugemasse tulevikku vaadates nõuab endale väärikat positsiooni vesinik. See võib küll kurvastada neid, kellele bensiinimootori hääl muusikana kõlab, kuid kipun arvama, et tulevikus hakkavad meie sõiduriistad järjest enam elektri jõul liikuma. Elektrimootorite kasuks räägivad lihtsus ja töökindlus ning mis veelgi tähtsam – need ei saasta otseselt ümbritsevat keskkonda.

Valik tehtud? Ära hooldust unusta!

Auto on kallis kestvustoode ja selle ost on pika protsessi algus. Kuigi hooldevälbad on täna pikad (20 000-30 000 km), vajab Iga sõiduk eriti meie kliimavöötmes vähemalt korra aastas hooldust. Nii tagate, et teie auto on alati heas sõidukorras. Seetõttu on korraliku teeninduse valimine hoopis tähtsam kui see kuskohalt te auto ostate.

Nael kummi!